Комунальний заклад
«Дошкільний навчальний заклад №23 Вінницької міської ради»
м.Вінниця, вул. Олександра Довженка, 3-а
Режим роботи 7.30 - 19.30
E-mail dnz23berizka@gmail.com

Про нас

Чарівна країна «Берізка»

 (за Наталею Гуркіною)

У нашому місті є чарівна галявина. Захована вона серед велетенських будинків, а вхід до не відомий лише обраним. Там знаходиться чудо країна - дитячий садочок «Берізка». Саме сюди щодня матусі та татусі приводять своїх маленьких, гарненьких, найдорожчих діток.

Керує диво-країною добра фея Завідуюча. Вона щоранку вітає діток квітучою усмішкою та бажає гарного дня. Привітавшись, малята розбігаються по хаткам-кімнаткам. Тут їх аж 18: «Курчатка», «Ромашки», «Сонечко», «Дружна сімейка», «Казковий замок», «Золотий ключик», «Волошкова», «Бригантина», «Кольорові долоньки», «Веселка», «Казочка», «Казкова країна», «Капітошка», «Непосиди», «Перлинка», «Україночка», «Акварельки», «Веселі друзі». В хатках-кімнатках помічники феї - вихователі та нянечки - огортають діток  своєю любов’ю, пестять та ніжать, аж поки сонечко не почне позіхати. Тож ростуть маленькі Оксанки, Миколки, Іванки та Танюши у теплі та догляді. А щоб не сумували, вигадує для них Методист різні забавлянки та казочки, а  Музкерівник розважає піснями та таночками. А коли ніжки діток втомляться стрибати і невдоволено почнуть бурчати їх маленькі животики, то вмить прилетять добрі паняночки-кухарочки і принесуть смаколиків. Ох і вигадниці вони! Бо тільки у чарівному садочку хлопчики і дівчатка виїдають все до останньої ложечки, а потім просять добавки!

А ще у цьому садочку є свої таємниці. Їх відкривають по великому секрету лише вихованцям! Ану підставляйте вушка, я вам тихенько, щоб ніхто не почув, розповім як тут виховують кіндерів-вундеркіндерів. Так, так, так, ви не ослухалися, саме вундеркіндів, бо по закінченню всі діти завдяки Англічанці чудово розмовляють англійською мовою не гірше мешканців Великобританії. Це, я вам скажу, не аби що! А якщо комусь важко дається якийсь звук чи буква, то на допомогу прийде Логопед. Вона покличе найспівочіших пташечок. Кому ж як не їм відомі всі таємниці звуків! Тому щебечуть малята, як соловейки! А ще плавають, наче дельфіни. Ви здивовані? А хіба я не казала, що у садочку є чарівна водойма? У ній тренер Золота рибка  вчить малюків опановувати стихію води.

А якщо, не дай Боже у малечі щось заболить, то вмить з’явиться синичка-медсестричка і помахавши крильцями віджене весь біль, а Психолог дмухне зірочками-веселинками і обійме гарним настроєм. Знову дітки здорові та щасливі будуть бігати, стрибати, гратися…

Але ж їм і відпочивати потрібно! Тож качечки-прачечки старанно розчісують кожну перинку-пір’їнку, нашіптуючи найсолодші сни. І як тільки малята починають позіхати, на них уже чекають ліжечка з найдивовижнішими казками… А щоб неслухняні вітри випадково не порушили дорогоцінні сни, садочок пильно охороняє Сторож.

Лише Двірнику і Коридорній дозволено у цей час літати над стежинками та кімнатами, збираючи пилинки, а доброму дядечку Майстрику ремонтувати дитячі столики та стільчики.

Є ще  чарівниці, без яких неможливе життя на чарівній галявині. Це зірочки-касирочки. Вони рахують скільки смачних горішків потрібно замовити у білочки і домовляється з ведмедиком про найсолодший мед для хлопчиків і дівчаток.

Ось так і живе маленька країна посеред велетенських будинків. ......

Запрошуємо і вас на гостини до чудо  країни "Берізка", де здійснюються мрії маленьких мешканців. Завітайте  до нас, загадайте щось таємниче і неймовірне - ваше бажання неодмінно здійсниться. Чекаємо на вас з нетерпінням!

 

Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад №23 Вінницької міської ради" комбінованого типу - фізкультурно-оздоровчого напрямку, базовий з цивільного захисту, базовий з інклюзивної освіти розпочав свою діяльність 21 грудня 1961 року.

У типовому приміщенні закладу функціонують 18 груп, які відвідують 589  дітей:

3 групи раннього віку,

15 дошкільних груп, з яких:

3 групи спеціального призначення для дітей з вадами опорно-рухового апарату,

1 інклюзивна група.

       

  До послуг дітей естетично оформлені роздягальні та групові кімнати, затишні спальні, комфортні туалетні кімнати, спортивні та  музичні зали, басейн, кімната та галерея безпеки, кімнати здоров’я, логопеда та практичного психолога. В кожному куточку закладу живе повчальна казка. Територія закладу дошкільної освіти вміщує стадіон, спортивний та ігровий майданчики, куточок безпеки дорожнього руху, ділянки лісу, саду, городу, лікарських рослин; для кожної групи відведені окремі ігрові майданчики.

 Системний та комплексний підхід до здоров'я дитини розпочинається з першого дня її перебування в дитячому садку. Відвідування фітовітальні, де діти дихають парами ефірних масел, вживання гомеопатичних засобів підсилюють ефективність боротьби з захворюваністю. Зміцненню здоров'я малюків сприяють заняття в басейні.

 

У КЗ "ДНЗ №23 ВМР" працюють гуртки:

 1.   Гідроаеробіка

2.   «Мандруємо Всесвітом»

3.   «Маленькі актори»

4.   Ансамблевого співу

5.   Англійська мова 

6.  «Школа паперових чудес»

7. «Кольоропластика»

8.  «Умілі рученята»

9. «Самчитайлик»

10. «Дива малювання»

11.  «Дослідники-Чомусики»

 

 

 ЗАВДАННЯ НА НОВИЙ 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

На основі Базового компоненту дошкільної освіти та вимог чинних програм розвитку, виховання і навчання дітей, у тому числі з особливими освітніми потребами, з урахуванням потреб сьогодення, основними завданнями у 2021/2022 році є створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно-орієнтованої освітньої системи та реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі. Це сприятиме своєчасному становленню і всебічному розвитку життєво компетентної особистості дитини, формуванню її фізичної і психологічної готовності до нової соціальної ролі.

Підводячи підсумки роботи за минулий навчальний рік та враховуючи вимоги сьогодення, відповідно до Комплексних програм розвитку закладу дошкільної освіти  №23 на період 2018-2021 років та спрямувавши роботу закладу на реалізацію ключових завдань української дошкільної освіти, колектив закладу дошкільної освіти при організації роботи у 2021-2022 навчальному році зосередить свою увагу на вирішенні таких змістових напрямків:

створення оптимальних умов для художньо-естетичного розвитку особистості дитини;

продовження корекційно-розвивальної роботи щодо інтеграції ідей здорового способу життя, формування елементарної компетентності з питань безпеки відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;           

поглиблення роботи щодо формування мовленнєвої компетентності дитини враховуючи інноваційні тенденції мовленнєвого розвитку (зокрема навчання читанню з 3 років)   для подальшого навчання в НУШ;                              оптимізація предметно-просторового розвивального середовища та модифікація сенсорно-збагаченого середовища для дітей з особливими освітніми потребами для забезпечення всебічного розвитку дошкільників.

 

  

Організація освітньої діяльності в закладі дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році буде здійснюватися відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (наказ МОН № 33 від 12.01.2021 року), Методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти (лист МОН №1/9-148 від 16.03.2021 року), Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік (лист МОН № 1/9-344 від 07.07.2021 року), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про заклад дошкільної освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 № 86), Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році (лист МОН № 1/9-406 від 10.08.2021 року), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), інструктивно-методичних рекомендацій «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах (лист від 02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців (лист від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (лист від 19.04.2018 №1/9-249), «Про організацію  національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах (лист від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації роботи з  музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах»(лист від 02.09.2016  №1/9-454), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (лист від 18.09.2014 №1/9-473), «Про переліки навчальної літератури, рекомендовані МОН для використання у закладах освіти у 2021-2022 навчальному році», «Щодо освітніх програм у ЗДО» (лист МОН №1/9-750 від 09.12.2019), «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у ЗДО на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (Постанова Головного санітарного лікаря України № 55 від 20.09.2020), «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» (наказ МОН № 609 від 08.06.2018), «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти» (наказ МОН № 414 від 23.04.2018), «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»  (постанова МОН № 530 від 10.04.2019) та інших нормативно-правових актів.

У 2021-2022 навчальному році заклад дошкільної освіти буде працювати за:

- освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. проекту – Огнев’юк В.О., авт. колектив – Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Вертугіна В.М. та ін.) – нова редакція 2020 року;

- програмою розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату (заг. ред. Шевцової А. Г.);

- програмно-методичним комплексом «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення п’ятого року життя (Рекомендованими Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки від 20.05.2015№ 1/9-249);

- програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» (авт. Сак Т.В.) – 2015 рік.

- комплексною програмою розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» (заг.ред. Скрипник Т.В.) – 2013

- корекційно-розвивальною програмою індивідуальних занять з дітьми з ДЦП та ЗПР «Долоньки надії» ( укл. Герасимович Н.В.)

- парціальною програмою національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (авт. Кичата І.І., Каплуновська О.М., Палець Ю.М.)

- парціальною програмою «Музично-оздоровчі мандрівки з дітьми п’ятого року життя» (ав. кол. Бондар С.В. та ін.)

- парціальною програмою: «Про себе треба знати, про себе треба дбати», з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. Лохвиць- ка Л. В.);

- програмою «Казкова фізкультура», з фізичного виховання дітей дошкільного віку (авт. М.Єфименко);

- парціальною програмою «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» (авт. Н.Гавриш, О.Пометун);

- програмою соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років «Афлатот»;

- парціальною програмою для ЗДО  «Аква-театр» (авт. Єфименко М.М., Лип’яков М.В.)

- програмою «Англійська мова для дітей дошкільного віку» (авт. Кулікова І.А., Шкваріна Т.М.)

 

 Орієнтовний розподіл часу на процеси життєдіяльності дітей в закладі та орієнтовний розподіл організованої  діяльності (додається)

 

Так живе і працює
дитячий садочок „Берізка”
Він готовий прийняти нових друзів, розділити з ними їх радощі та турботи,
зігріти теплом їх маленькі серця.
Чекаємо на Вас.